Дії Укртрансбезпеки з розгляду адміністративної справи по притягненню до відповідальності перевізника, без його участі, відповідають законодавству

Дії-Укртрансбезпеки-з розгляду-адміністративної-справи-без перевізника-відповідають-законодавству

Верховний Суд у постанові від 21.12.2023 р. у справі № 560/11763/22 зробив висновок, що оскільки законодавством не установлено обов`язкової присутності суб`єкта господарювання під час розгляду справи про порушення транспортного законодавства, то дії Укртрансбезпеки з розгляду адміністративної справи по притягненню до відповідальності перевізника, без його участі, відповідають законодавству.

До таких висновків Верховний Суд дійшов з огляду на наступне.

Пунктами 25, 26, 27 Порядку № 1567  передбачено, що справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення транспортного законодавства розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

З аналізу вказаних приписів законодавства убачається, що Порядком № 1567  установлено обов`язок органу державного контролю повідомити суб`єкта господарювання про час і місце розгляду справи про порушення транспортного законодавства. Водночас, неявка суб`єкта господарювання на розгляд такої справи не є перешкодою для її розгляду та прийняття відповідного рішення.

При цьому, відсутність особи під час розгляду справи про накладення адміністративно-господарського штрафу не позбавляє особу спростовувати вину у суді та, у зв`язку з цим, не може бути самостійною підставою для скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеної у постанові від 01 березня 2018 року у справі № 820/4810/17.

Водночас, Верховний Суд звертає увагу, що нормами Порядку № 1567 не установлено обов`язкової присутності суб`єкта господарювання під час розгляду справи про порушення транспортного законодавства. Неявка суб`єкта господарювання не є перешкодою для розгляду такої справи та винесенню органом державного контролю постанови про накладення адміністративно-господарського штрафу.

Аналогічний висновок висловлено Верховним Судом у постанові від 14 грудня 2023 року у справі № 280/1426/20.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *